El passat dimecres 18 d’octubre a les 13h, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de les Cures Pal·liatives, la Fundación Paliaclinic va organitzar un acte obert a tothom al vestíbul de l’Hospital Vall d’Hebron.

Daniel Padilha, musicoterapeuta de l’Institut Català de Musicoteràpia i la pianista Pilar Guarné, responsable de la Fundació Résonnance, van ser els encarregats de delectar-nos amb una experiència musical que va voler oferir als assistents un oasi per gaudir de la música i connectar amb la musicalitat interior de cadascú, experimentant els efectes positius que té en el nostre benestar físic i emocional.

Música celestial interpretada per una fabulosa Pilar Guarné que va acompanyar les veus i els balls dels assistents a l’acte i també de pacients i familiars que en alguna ocasió van voler compartir amb nosaltres les seves vivències al voltant d’aquest piano permanent al vestíbul de l’hospital.

Algunes d’aquestes històries ens van emocionar, com la del Sr.Josep, professor de música i fan absolut del Pere, voluntari de Maria Canals, que sovint s’arriba Vall d’Hebron per tocar durant unes hores el piano, acompanyant a tots els qui transiten per aquest hospital.

«Miro de baixar una estoneta cada dia per escoltar al Pere», ens va dir el Sr.Josep.

La Fundación Paliaclinic també va voler aprofitar la celebració d’aquest acte per sumar-se a la campanya de sensibilització sobre les cures pal·liatives que duu a terme la Secpal amb el hashtag #paliativosvisibles.